close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניתוח חניכיים עושים רק עם מומחים

מערכת שורשיט ניסן, תשעט24/04/2019

באופן כללי ניתן להגיד כי המטרה היא להביא למצב של חלל פה בריא. המטרה היא שהשיניים לא יהיו בסכנה, שלא יהיו מחלות חניכיים ושהמטופל ירגיש בנוח עם גופו

תגיות:
חלל הפה שלנו חשוב לפעולות הבסיסיות של אכילה ודיבור, אך לא רק. החל מצמיחתה של השן הראשונה חשוב לשמור עליו, להרחיק ככל הניתן מחלות ולבצע טיפולים משמרים. כיוון שלא תמיד נעשה הטיפול המתאים ולעתים הגנטיקה משפיעה לרעה על מצב הפה, השיניים והחניכיים, נועדו ניתוחי חניכיים.

מהו ניתוח חניכיים?
ניתוח חניכיים הוא ניתוח בו מטפלים בחניכיים עצמן ושיש לו השפעה על השיניים ועל חלל הפה כולו. אופן ביצוע הניתוח יקבע בהתאם למצב של חלל הפה והמטרות שהוצבו בתחילת הדרך. ישנם
מצבים בהם יש לבצע השתלה של רקמה כיוון שהרקמה הקיימת דלילה וישנם מצבים בהם ניתן לעצב את הרקמה הקיימת ולהימנע מהשתלה זו.

ניתוח חניכיים יבוצע על ידי רופא חניכיים שהוא רופא שיניים שהמשיך את התמחותו לרפואת חניכיים. בתחילה הוא יצטרך להעריך את המצב הנוכחי של חלל הפה ואז יוכל להנחות את המטופל בתהליך שהוא עומד לעבור. לרוב יהיה צורך להתחיל מניקיון המקום ובמקרים מסוימים, על מנת לבצע ניתוח של החניכיים יהיה צורך לקחת אנטיביוטיקה בשלב הראשון.

התוצאות של הניתוח
התוצאות של ניתוח חניכיים תלויות כמובן במצב הראשוני שלהן. באופן כללי ניתן להגיד כי המטרה היא להביא למצב של חלל פה בריא. המטרה היא שהשיניים לא יהיו בסכנה, שלא יהיו מחלות חניכיים ושהמטופל ירגיש בנוח עם גופו.

כדאי לדעת כי על אף שישנם מצבים בהם כשישנה מחלה בחניכיים יש תחושת כאב, לא תמיד זה כך. לעתים הסימנים לבעיות באזור יהיו שונים לחלוטין. בין היתר יכול להיות דם לאחר צחצוח שיניים, שינוי של מבנה השיניים (יכולה להתבצע גם אבחנה עצמית מול המראה), ריח לא נעים ורגישות בשתיית מים קרים. כל אלו יכולים להעיד על הצורך לבצע ניתוח באזור החניכיים.

בחירת רופא ומרפאה לביצוע ניתוח חניכיים
ישנה חשיבות רבה לבחירת הרופא המטפל ומרפאת השיניים. במרפאה חייב להיות רופא שיכול לבצע ניתוח חניכיים ושיש לו ידע וניסיון עשיר בתחום. לשם כך עליו להיות רופא חניכיים. לפני ביצוע הטיפול אפשר להגיע לפגישת התייעצות ולבצע את כל הבדיקות האפשריות. בדיקה זו תתבצע בתשלום והיא תיתן מידע רחב גם לרופא וגם למטופל.

מעבר לבחירה ברופא מומחה כדאי גם להעדיף מרפאה אשר נותנת שירות טוב וזמינה לשאלות לאורך כל הדרך. משלב ההתעניינות, לאורך הבדיקות הראשונות ועד לאחר הניתוח.

לפרטים נוספים
ברגע שנושא החניכיים מעניין אותך, עלייך לפנות אל המומחים בתחום. אין כל סיבה להתעכב עם קביעת הפגישה הראשונית וקבלת מידע על האפשרויות העומדות לפנייך. אם יש לך רגישות באזור, דימום לאחר צחצוח שיניים ואם רופא השיניים זיהה מצב שיכול להעיד על פגיעה, הדרך הטובה ביותר שלך להתחיל לשמור על עצמך היא ללמוד על הנושא דרך לחיצה כאן:
https://gal-clinic.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה